Fri frakt från 300 kronor

0
0,00 kr

Reklamation och returer

Reklamation – trasig eller defekt vara

Om din vara har synligt skada ta kontakt senast 24 timmar efter att du tagit emot den.
Om din vara är defekt ta kontakta senast 48 timmar efter att du tagit emot den.

Maila oss på: kundservice@campingmys.se
Ange ämne: ”Reklamation – Ordernummer [ditt ordernummer]”
Bifoga bilder och ev film på produkten samt embalaget som visar skadan/defekten, samt en kort beskrivning av problemet.

När vi har tagit emot din reklamation kommer vi att:

  • Bekräfta om din reklamation är godkänd efter granskning
  • Vid godkänd reklamation, erbjuda en ny vara eller en lösning du är nöjd med, enligt konsumentköplagen
Returer – ångrat köp

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan, enligt distansavtalslagen.

Du står själv för returfrakten.
Kontakta oss innan du returnerar något för att få instruktioner.

För att returen ska godkännas:

  • Produkten ska vara i originalförpackning och oanvänd
  • Alla tillbehör ska följa med
  • Produkten ska vara i samma skick som vid leverans

Vi godkänner inte returer om:

  • Produkten har använts, testats eller hanterats
  • Returen inte följer våra instruktioner
  • Mer än 14 dagar har passerat sedan leverans
Varor som inte kan returneras
  • Följande produkter kan inte returneras:
  • Hygienartiklar (t.ex. skönhetsprodukter) med bruten förpackning
  • Specialbeställda eller personligt anpassade produkter
  • Slutrea-varor
  • Livsmedel, växter och andra färskvaror

 Vi tar inte emot returer om du inte kontaktat oss först!

Outlösta paket – ditt ansvar
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar, och paketet retuneras till avsändare, tillkommer en avgift på 299 kr för hanteringskostnader.

Att inte hämta ut paketet gäller inte som retur. Om du ångrar ditt köp måste du ändå hämta ut paketet och därefter kontakta oss för att få rätt returadress. Outlösta paket som kommer i retur till oss accepteras inte och kommer att debiteras med 299 kr för hanteringskostnader.

Felaktig leveransadress – ditt ansvar
Du ansvarar själv för att ange rätt leveransadress. Om ett paket inte kan levereras på grund av felaktig information, är det ditt ansvar.
Dubbelkolla alltid adressen innan du slutför din beställning.

Om du märker att du angett fel adress – kontakta oss omedelbart så försöker vi hjälpa dig innan paketet skickas.

Återbetalning
När vi har godkänt din retur enligt ovan angivna vilkor, görs återbetalningen inom 10 arbetsdagar, till samma betalningsmetod du använde vid köpet.

Har du frågor?
Tveka inte att höra av dig – vi finns här för att hjälpa dig!